Wand: co to jest i jak działa?

Technologia Wand służy do bezpiecznego, bezbolesnego podawania płynu znieczulającego przed zabiegami stomatologicznymi.

Wand (czyt: łond) pozwala absolutnie zminimalizować lub całkowicie zlikwidować dwie główne przyczyny, które są źródłem bólu przy aplikacji znieczulenia.

Ponadto Wand możliwia lekarzowi stosowanie takich technik znieczuleń, które dają pacjentowi dodatkową  korzyść – pełną sprawność mimiczną, co oznacza, iż wychodząc z gabinetu pacjent może normalnie mówić, uśmiechać się i jeść.

Lekarz stosujący Wand używa tych samych, bezpiecznych  przebadanych preparatów znieczulających (anestetyków), które są stosowane w znieczuleniach aplikowanych tradycyjnie (strzykawką).

Wand ułatwia lekarzom stworzenie Strefy Łagodności dla swoich pacjentów. Bez zastrzyków, bez bólu, bez stresu. Cały zabieg znieczulenia jest  przeprowadzany pod kontrolą komputera, zaś sam płyn znieczulający jest wprowadzany przez lekarza za pomocą specjalnych końcówek aplikacyjnych.

Sam zabieg znieczulenia wygląda i przebiega zupełnie inaczej niż znany Ci zastrzyk.

Łagodnie, komfortowo, bez bólu.

Wand to jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie urządzeń w gabinecie lekarza dentysty. Stworzyli je amerykańcy naukowcy z firmy „Milestone Scientific” z zastosowaniem opatentowanych technologii wykorzystywanych m.in. w amerykańskiej armii.  Technologia kontroli parametrów deponowania płynów, którą zastosowano w Wand, jest również wykorzystana w aparaturze medycznej stosowanej w podawaniu znieczuleń zewnątrzoponowych.

Wand od wielu lat sprawdza się na całym świecie. To technologia na miarę XXI wieku, gdzie w centrum procesu terapii znajduje się człowiek, a nie choroba. Podstawową wartością medycyny staje się – obok skuteczności leczenia – dobrostan pacjenta, bezbolesność i minimalna inwazyjność procedur medycznych.

Oto Wand: komputer + końcówka

Komputer

• Komputer Wand w całości steruje parametrami wpływającymi na komfort, bezpieczeństwo i skuteczność podczas podania znieczulenia. Komputer Wand to niewielkie urządzenie, które w czasie aplikacji znieczulenia jest umieszczone obok fotela, na którym siedzi pacjent. Komputer wydaje dźwięki monitorujące i polecenia głosowe dla lekarza.  Dodatkowo diody umieszczone na urządzeniu sygnalizują lekarzowi bieżące parametry procesu aplikacji, w tym również pracę systemu kontroli ciśnienienia (Dynamic Pressure Sensing, w skrócie DPS).

Końcówki aplikacyjne

• Końcówki aplikacyjne Wand mają unikalną, opatentowaną budowę, która umożliwia lekarzowi  przeprowadzenia znieczulenia w sposób całkowicie odmienny w porównaniu do tradycyjnej strzykawki.  Bardziej precyzyjnie, z wykorzystaniem innych niż tradycyjne technik znieczuleń, a przede wszystkim bez bólu. Końcówki wyglądają jak plastikowy, cienki długopis, zakończony niewielką igłą. Końcówki są jednorazowego użytku i każdy pacjent jest znieczulany nową, sterylizowaną fabrycznie, jednorazową końcówką aplikacyjną.

Dlaczego podanie znieczulenia Wand nie boli?